La CUP Banyoles dóna suport als actes que es faran a la comarca en el marc de la diada de la dona treballadora

Aquest diumenge 8 de març -i els dies anteriors i posteriors-, Banyoles i la nostra comarca serà un dels escenaris on es portaran a terme actes amb motiu de la diada de la dona treballadora. Diverses dones del Pla de l’Estany han estat organitzant activitats durant les darreres setmanes, i una de les accions més destacades és la que tindrà lloc aquest diumenge. La jornada reivindicativa, organitzada pel comitè de la Vaga de Totes del Pla de l’Estany, s’iniciarà a les 12 del migdia amb una manifestació al recinte de Barraques que comptarà amb l’acompanyament de les Gàrgoles de Foc, els Esperxats de l’Estany i els Capgrossos d’Esponellà, i que arribarà fins a la plaça Major. Seguidament, a les 14h, es llegirà el manifest de la convocatòria davant de totes les participants.

A més, paral·lelament, l'Ateneu de la Dona compleix el seu vintè aniversari i ho celebra amb diversos actes: una sessió de meditació en lluna plena, una festa i sopar de celebració (el dissabte 7 de març a les 21h a la Fonda C7, l'antiga Fonda Comas), una exposició a la Biblioteca de Banyoles i, finalment, es projectarà el documental 'Ara que tinc 20 anys' el diumenge 8 de març a les 19:15 a l'Auditori Municipal.

Des de la Candidatura d’Unitat Popular (CUP) de Banyoles animem a participar en tots els actes que es realitzen a la nostra comarca i arreu dels Països Catalans. Es tracta d’unes accions que pretenen apoderar l’autodefensa feminista davant les agressions que imposa el patriarcat. En la línia del manifest presentat per la Vaga de Totes, remarquem:

-Volem el repartiment de la riquesa i de tots els treballs –reproductius i productius- així com el seu reconeixement social, laboral i econòmic, també d’aquells tradicionalment feminitzats o inserits en l’economia considerada informal.

-Defensem l’autonomia dels nostres cossos: sexualitats lliurement exercides, avortament lliure, gratuït i cogestionat per les dones, les treballadores de la salut i el moviment feminista.

-Reivindiquem el reconeixement de les diferents identitats de gènere, de la llibertat d’opció sexual i dels diferents tipus de famílies i unitats de convivència.

-Combatem totes les violències masclistes per acabar amb els feminicidis i tot tipus d’agressions contra les dones i apostem per l’autodefensa feminista.

CUP Banyoles

Banyoles, 4 de març de 2015